Referat af generalforsamling i EIF´s
badminton afdeling tirsdag den 20.03.2018 i cafeteriaet i Espergærde Hallen.
Referent: Gunvor Hjarding
Udsendt april 2018
Dagsorden
Valg
af dirigent
Formandens
beretning
Regnskabsaflæggelse
Indkomne
forslag
Valg
Formand
Bestyrelsen opstiller
Jan Hestbæk – villig til genvalg
3
bestyrelsesmedlemmer for en 2- årig periode
Bestyrelsen
opstiller følgende, der er på valg
Jørgen knudsen –
villig til genvalg
Marianne Madsen –
villig til genvalg
Peter Thomsen –
villig til genvalg
2
suppleanter
Eventuelt
Svend Rytter blev
enstemmigt vedtaget som dirigent og kunne bekræfte at indkaldelsen til generalforsamlingen
var lovligt indvarslet på Hjemmesiden.
Formandens beretning, der
kan læses andet steds på Hjemmesiden, gav ikke anledning til mange bemærkninger
dog havde Peter Brask nogle kommentarer omkring den nye Idrætsby og Espergærde
hallen. Det vides stadig ikke hvad der skal ske med Hallen, det er meget et
spørgsmål om penge, men der arbejdes stadigvæk på fra Hovedbestyrelsens side,
at vi får lov til at beholde den i al fald endnu en årrække. Der er jo stort
pres på Hallen, da denne foruden mange timers brug af Idrætsforeningens
medlemmer, også bruges af 650 skoleelever fra Tibberup skolen. Og Grydemose Hallen
er stadig meget beskidt. Den nye Idrætsby vil heller ikke give badminton
optimale muligheder for afholdelse af arrangementer, hvor der skal komme
publikum. Der blev talt lidt frem og
tilbage, og vi var alle enige om, at vi vil gøre alt for at bevare Espergærde
hallen. Formandens beretning blev herefter godkendt med applaus.
Jørn gennemgik regnskabet og kunne meddele at vi
havde et mindre overskud på 14.516 kr. Vi er 224 medlemmer. Træner Michael mente
at vi muligvis kan spare nogle boldudgifter, hvis fugt skabet bliver flyttet
evt. får sit eget lille af lukke ligesom boldmaskinen, således at boldene ikke
skal flyttes fra fugtskabet og ud i boldskabet, men at vi fremover kan tage et
rør bolde direkte fra fugt skabet. Michael mener at når boldene flyttes fra
fugtskabet mister de meget fugt allerede inden for 24 timer. Alle syntes det
lød som en god ide med et nyt sted til fugtskabet. Regnskabet blev herefter
godkendt.
Der var ikke indkommet
nogle forslag.
A) Ingen modkandidater
til formandsposten. Så Jan blev enstemmigt genvalgt.
B)
Ligeledes ingen modkandidater til øvrige bestyrelsesmedlemmer, så de 3 blev
også genvalgt
C)
Rasmus Otzen blev valgt til 1. suppleant
Sarah
Roloff som 2. suppleant
Sven Ove kunne oplyse at
han havde været til møde i DGI og at det på landsplan ser lysere ud omkring
medlemsdelen. Karen Bonde syntes at det skal pointeres i forbindelse med
tilmelding til de kommende klubmesterskaber, at man kun må stille op i 2 kategorier,
ellers risikerer vi, at der kan blive alt for mange kampe, der låser for
hinanden. Sidste frist for tilmelding er iflg. Morten 10. april. Peter Brask
takkede bestyrelsen for deres arbejdsindsats.
Herefter takkede Svend
for god ro og orden. Bestyrelsen konstituerer sig efterfølgende.